STYRKER: Rosenborg skal styrke seg i utviklingsarbeidet og lyser ut seks stillinger tilknyttet SalMar Akademiet. Foto: RBK.NO

For å stå enda sterkere rustet til å oppfylle ambisjonen om «Alltid Europa» skal Norges ledende klubb gjennom flere tiår – Rosenborg Ballklub – forsterke satsingen på eget utviklingsarbeid.

Ny organisering

– SalMar Akademiet vil fra 2018 ha en ny organisering og satser ytterligere på å utvikle spillere som kan ta steget opp til A-troppen. Det vil være ca. 40-42 spillere fordelt på to lag, RBK 2 og G16. Rosenborg har et tett samarbeid med Strinda videregående skole, og kombinerer skole og trening gjennom hele skoleåret, skriver Trondheimsklubben på egen hjemmeside i utlysningen av seks ledige stillinger tilknyttet SalMar Akademiet.

Ulike stillinger

Dette er stillingene RBK skal besette i SalMar Akademiet i løpet av høsten:

• Assistenttrener RBK 2 (50%, men kan utvides til 100% om kandidat har analysekompetanse)
  • Hovedtrener G16
  • Assistenttrener G16 (50%, men kan utvides til 100% om kandidat har analysekompetanse)
  • Fysioterapeut Akademiet
  • Analyseansvarlig Akademiet
  • Materialforvalter Akademiet

Søknadsfrist for alle stillingene er 24. september. Nærmere opplysninger om stillingene kan fås ved henvendelse til utviklingsleder Tore Grønning, tlf. 907 61 540 eller sportslig leder Stig Inge Bjørnebye, tlf. 970 25 555.