THE TECHNICIAN: Ett av de mange tilbudene som fotballtrenere kan benytte seg av på UEFA.com er tilgangen på ett fag-magasin med omfattende og lærerikt innhold. FOTO: Hentet fra UEFA.com
Teddy Moen
Daglig leder Norsk Fotballtrenerforening

Når du klikker deg inn på UEFA sin hjemmeside, vil du raskt kunne linke deg videre ved å klikke midterst på den øverste menyen. Den bærer navnet «Development».

Her kan du gå videre til "development og trenerutdanning «Coach Education». Her har man anledning til å i ro og mak lese gode og lærerike intervjuer med trenerprofiler, spillere og sentrale Europeiske trenerutviklere. Les magasinet "The Technician" # 59 som har ett intervju med Lars Lagerbaeck, vår nye landslagssjef.

Under MENU-knappen til venstre, får man under "Video" tilgang til videoklipp og animasjoner helt kostnadsfritt. På nettstedet finner man øvelser, bakgrunnsinnslag, analyser, ulike triks, rapporter og massevis av video fra kamper og trening.

Man finner også en unik samling av intervjuer med kjente trenere og spillere. Se intervju med tidligere Stabæk trener (nå IFK Gøteborg trener) og NFT-medlem, Jørgen Lennartsson under "Coaches".

Samtidig kan man også få internasjonale nyheter på UEFA.com, som man heller ikke kan få andre steder, fordi UEFA har denne eksklusive adgangen til kamper og profiler.

UEFA misjon er å levere denne servicen til alle sine 54 medlemsland og trenere innen disse landene. Innholdet og materialet er meget praktisk. Så både trenere på grasrot og elitenivå kan ha glede av denne tilgangen.

Norsk Fotballtrenerforening anbefaler dette nettstedet!