LEDIG STILLING: Norsk Toppfotball søker ny sportssjef. Skjermdump: eliteserien.no

NTF har satt 26. juni som søknadsfrist for den som har lyst på en av de mest spennende stillingene i norsk fotball – som sportssjef for interesseorganisasjonen for klubbene i Eliteserien og OBOS-ligaen.
  Norsk Toppfotball jobber etter misjonen: «Vi skal tilføre fellesskapet det klubbene ikke har mulighet til å bygge hver for seg. Vi skal jobbe lidenskapelig for å styrke toppklubbenes interesser sportslig, forretningsmessig og organisatorisk.»

Høye ambisjoner

I utlysningsteksten for stillingen skriver NTF:
  – Utviklingsarbeidet i Eliteserien og OBOS-liga klubbene gir resultater. Våre ambisjoner er høye. Klubbene var i 2017 gjennom en Akademiklassifisering som viste et gap mellom hva de beste får til og oss. Norge er en liten fotballnasjon målt i økonomiske ressurser, vi må derfor være best på det som koster minst. Vi ønsker å vektlegge økt kompetanse, deling av beste praksis og heie på de som lykkes best. Vår ambisjon er å ligge i front på trener– og spillerutvikling gjennom å dyrke våre fortrinn.

Personlige egenskaper

NTF etterspør en sportssjef som blant annet besitter følgende personlige egenskaper:

• Du har inngående kjennskap til norsk og internasjonal toppfotball og har solid bakgrunn fra toppidrett på leder –/trener nivå.
  • Du er dyktig til å sette mål og lede endringene fra start til mål.
  • Som nettverksbygger fremmer du en prestasjonskultur i klubbene.
  • Med bakgrunn i din kompetanse blir du en meningsbærer for det som er NTF og toppklubbenes agenda.

Les hele stillingsutlysningen på Norsk Toppfotballs hjemmeside.