LEDIG: NFF Telemark søker etter ny KA, spiller- og trenerutvikler. Foto: Thomas Brekke Sæteren/fotball.no

NFF Telemark er direkte underlagt Norges Fotballforbund og organiserer fotballaktiviteten i Telemark og består i dag av 67 aktive klubber med rundt 1000 fotballag. NFF Telemark har 5 ansatte, og omsetter for rundt 5,5 mill. kroner. Fotballkretsen har kontor på Skagerak Arena i Skien.

I stillingsutlysningen skriver NFF Telemark:
  – Landslagsskolen er NFFs spillerutviklingsmodell. Totalt er nesten 8 000 fotballspillere i alderen 12-16 år involvert i modellen. I tillegg er nesten 1 000 trenere fra over 360 ulike klubber involvert. Det betyr at landslagsskolen også er en viktig trenerutviklingsarena. KAs jobb er å sørge for at Landslagsskolen effektueres og gjennomføres med kvalitet.  Arbeidsoppgavene vil være selvstendige og utfordrende, og vil i hovedsak være knyttet til spiller- og trenerutvikling. Det må påregnes at noe av arbeidstiden vil foregå på kveld og helg.
  Den som skal ansettes i jobben må ha minimum UEFA A-lisens, spiller- og eller trenererfaring på relevant nivå og god kjennskap til både spillerutviklingsarbeid og trenerutdanningen i norsk fotball.

Søknadsfrist er 10. juni og tiltredelse ønskes snarest mulig.