NY ROLLE: Som en følge av omorganiseringen i NFF blir stillingen som toppfotballjef borte, og Nils Johan Semb fortsetter i NFF i ny stilling som sportssjef for A-landslaget herrer, og dermed et tett samarbeid med landslagssjef Lars Lagerbäck. Ny stilling som direktør for elitefotball lyses nå ut. Foto: NTB scanpix

NFF omorganiserer og deler sporten inn i to avdelinger; NFF breddefotball og NFF elitefotball. Avdelingen NFF breddefotball vil bli ledet av Alf Hansen, mens direktørstillingen for NFF elitefotball nå lyses ut.
  – Direktør elitefotball får det overordnede sportslige, administrative og personalmessige ansvaret for avdeling NFF elitefotball. Personen skal lede avdelingen, personalet, utviklingsarbeidet og landslagene med utgangspunkt i nye prioriteringer og ambisjoner. Struktur, arbeidsmetodikk, samarbeidsrelasjoner og nye arbeidsoppgaver står sentralt. Spesielt viktig er målet om tettere dialog mellom toppklubb og landslag, sa NFFs generalsekretær Pål Bjerketvedt til fotball.no da omorganiseringen ble offentliggjort 1. mars.

Internasjonal innsikt

I stillingsutlysningen skriver NFF at de søker en leder som har erfaring og gode resultater fra relevant virksomhet innen fotballen.
  – Det er helt sentralt at vedkommende har innsikt i hva som kreves internasjonalt og evner å se muligheter til å skape konkurransefordeler ut i fra norske forhold og ressurser, heter det i utlysningen.

Ansettes snarest

– Direktøren for elitefotball vil sitte i NFFs ledergruppe og være med på å forme norsk fotballs fremtidige ståsted på det internasjonale fotballkartet. NFF har svært kompetente og engasjerte medarbeidere, samt et godt kollegialt arbeidsmiljø. Vi tilbyr en spennende utfordring med konkurransedyktige betingelser til rette vedkommende, påpeker NFF videre i stillingsutlysningen.
  Erik Solér i Solér Executive AS er hyret av NFF i rekrutteringsprosessen av den nye elitefotballdirektøren og søknadsfristen er snarest.