HEDRET: Kåre Ingebrigtsen fikk fredag endelig diplomene som beviser at Norsk Fotballtrenerforening kåret ham til Årets trener både i 2015 og 2016. Foto: IVAR THORESEN

CFS2017grønnmsymbolSom Rosenborg-trener har Ingebrigtsen hatt ansvar for at klubben har vunnet stort sett det som er å vinne de siste årene, og han har derfor vært forhindret fra å delta på de siste Cupfinaleseminarene.
  Men i år ble det ikke Cupfinale på Rosenborg, og dermed kom endelig muligheten for Kåre Ingebrigtsen til å delta på Cupfinaleseminaret igjen – og han ga tydelig uttrykk for at han satte pris på å kunne dele et par dager med gode kolleger i Oslo på denne måten.
  Kåre Ingebrigtsen var også med i paneldebatt om A-landslaget og norsk fotball, sammen med landslagssjef Lars Lagerbäck og Stabæk-trener Toni Ordinas, ledet av NFTs Knut Tørum.
  I forbindelse med denne avslutningen av det to dagers lange etterutdanningsprogrammet for UEFA A- og UEFA PRO-lisens trenere, samt NFF A- og UEFA A-lisens keepertrenere, benyttet NFTs daglige leder Teddy Moen anledningen til å takke Rosenborg-treneren og overrekke ham diplomene han ikke har fått før – som det synlige beviset på at han av trenerkolleger ble kåret til Årets trener både i 2015 og 2016.