SAMARBEID: Både Sonny Carlsson (til venstre) og Magnus Karlsson (til høyre) fra Escape Travel/Eurotravel Sports og Teddy Moen og Ronny Geson Gunnarsson fra Norsk Fotballtrenerforening ser fram til det nye samarbeidet. Foto: Privat

Escape Travel er allerede partner til Norges Fotballforbund og Norsk Toppfotball, og NFT ser frem til å utvikle en rekke spennende tilbud, produkter og opplevelser for fotballtrenere og fotballklubber sammen med Escape Travel/Eurotravel Sports.

– Beslutningen om å skifte til Escape Travel/Eurotravel Sports ble fattet i NFTs styremøte 15. januar etter en lengre prosess som startet i november. Etter å ha samarbeidet med Indre Østfold Reisebyrå AS i snart 30 år, var det det også følelsesmessig et tøft veivalg, forteller daglig leder Teddy Moen i Norsk Fotballtrenerforening.
  Moen ønsker å takke IØR for et meget godt og konstruktivt samarbeid gjennom flere tiår, og berømmer det bidraget de har gitt til NFT.
  – Samtidig er NFT i sterk utvikling, foreningen har ambisjoner og ønsker å vokse. Vårt valg om å skifte til Escape Travel/Eurotravel Sports handler om at vi anser dem som en partner som kan bidra til at NFTs visjon og målsettinger kan nås i årene som kommer.
  Daglig leder og styret i NFT er i gang med å bygge en enda sterkere og mer sentral interesseorganisasjon for fotballtrenere på alle nivåer i norsk fotball, men NFT ønsker også å være en viktig aktør for trenere i nordisk fotball.
  – Escape Travel samarbeider allerede med NFF og Norsk Toppfotball – som også er viktige samarbeidspartnere for oss. Gjennom Escape Travel/Eurotravel Sports får vi tilgang til et større nettverk, bedre verktøy og flere møteplasser som vil kunne løfte NFT frem og gjøre oss mer synlig i både norsk og nordisk fotball, mener Teddy Moen.
  Han forteller at NFT sammen med Escape vil utvikle flere konsepter og tilbud også på reisesiden.

Kan åpne flere dører

Magnus Karlsson, som vil være hovedansvarlig for Escape Travel/Eurotravel Sports sin fotballsatsing i Norden fremover, er ikke tvil om at NFT vil være en viktig strategisk samarbeidspartner for deres selskap.
  – Norsk Fotballtrenerforening er i direkte kontakt med fotballtrenere – primært i bredden – og dette er viktige kunder for oss. Deres sterke posisjon, nettverk og omdømme gjør oss trygg på at vi sammen skal få til spennende aktiviteter for fotballtrenere og fotballklubber i Norge og Norden.
  Escape-systemet omsetter for om lag 400 millioner årlig og holder til på Helsfyr i Oslo. Selskapet eies av Per G. Braathens investeringsselskap Braganza, som også eier reisebyråkjeden Ticket, Dyreparken i Kristiansand og flyselskapet BRA. I 2017 kjøpte de opp Magnus Karlssons selskap Eurotravel Sports AB, som har vært blant Sveriges mest suksessrike sportsreisebyråer.
  –Sammen med NFT og IFK Göteborg, har Eurotravel Sports gått i bresjen for å bygge opp den Nordiske Fotballtrenerkonferansen i Prioritet Serneke Arena i Göteborg. Dette har gjort meg kjent med Teddy og hans dyktige stab i foreningen. Og de to siste årene har jeg vært til stede på det årlige Cupfinaleseminaret i Oslo. Trenerforeningen i Norge har en unik posisjon, de rette verdiene og ambisjoner som matcher med Escape Travel/Eurotravel Sports. Vi skal bli et bra team, tror Karlsson.
  Karlsson og Eurotravel Sports har de siste årene opplevd en fantastisk utvikling rundt Nordens flotteste multisportarena, Prioritet Serneke Arena. Dette ønsker han å utvikle sammen med NFT.
  – Flere fotballklubber i Norge legger turen over grensen til denne arenaen for treningsleirer, turneringer, kompetanseutvikling og opplevelser for sine lag, trenere og ledere. Sammen med ulike type fotballopplevelser til engelsk og europeisk fotball, vil vi gjennom NFT være enda mer offensive enn før på å nå ut til fotballtrenere, som er viktige beslutningstakere. Vi har også unike tilbud innen hockeyreiser, Formel 1-turer, kulturreiser og skreddersydde opplegg for bedrifter, foreninger og klubber. Vi har også eksklusive rettigheter med Malmö FF og IFK Göteborg, og samarbeidet med sistnevnte på Prioritet Serneke Arena er helt unikt.

Spennende muligheter

– For Norsk Fotballtrenerforening er dette en flott avtale, den beste og viktigste vi noen gang har hatt på reisesiden, fortsetter daglig leder Teddy Moen..
  Han forteller videre at NFT og Escape Travel/Eurotravel Sports allerede er i gang med å legge planer for ulike konsepter og tilbud i året som kommer.
  – Vi ønsker å gjenskape den årlige Trenerturen til engelsk fotball, samt en årlig tur til en europeisk storby som har fotballklubber på øverste hylle – for å gi unike opplevelser til medlemmer og fotballtrenere. Selvfølgelig til konkurransedyktige priser!
  Men Moen legger også til at Escape Travel som Norges største ruteflybaserte turoperatør kan skreddersy spesialreiser innenfor elvecruise, cruise, rundreiser, andre sportsreiser, kor- og korpsreiser, singelreiser, studiereiser for utdanningssektoren, landbruksreiser og drømmeferien for deg som vil utenom det vanlige.
  – Så vi vil også tilby opplevelser utenom fotball til medlemmene våre. Sånn sett er vi sikre på at mange vil få ny kunnskap og ett nytt syn på reiseopplevelser, sier Teddy Moen.

• Mer om Escape Travel