KOMMER: Jan Åge Fjørtoft skal være konferansier og kulturminister Linda Hofstad Helleland skal stå for åpningen når NFF inviterer til debatt om fotballens samfunnsansvar på Ullevaal stadion 27. april. Foto: Ketil Frøland/Kulturdepartementet

Kulturministeren skal åpne konferansen – der temaet for debatten i hovedsak er: «Hvilket samfunnsansvar har fotballen?»

Innledninger og paneldebatt

Jurist og tidligere landslagsspiller i håndball, Randi Gustad, politiker og styreleder i Holmlia SK, Zained Al-Samarai og fotballpresident Terje Svendsen vil alle innlede, før det blir paneldebatt ledet av Jan Åge Fjørtoft.
  – Fotballen er mildt sagt en stor samfunnsaktør, og vi inviterer til debattkonferanse der aktuelle temaer og utfordringer står på agendaen. Det er ekstra gledelig at kulturministeren har bekreftet sin ankomst, og at vår fotballpresident skal innlede om det viktige og aktuelle teamet økonomisk eksklusjon, sier seksjonsleder samfunnsansvar i Norges Fotballforbund Svein-Erik Edvartsen til fotball.no.

Åpent for alle

Konferansen og debatten torsdag 27. april er åpen for alle, men målgruppen er først og fremst videregående skoler i Oslo og alle særforbund i idretten, samt NIF og Særforbundenes Fellesorganisasjon.

Les mer om arrangementet og finn link til påmelding på fotball.no